Mar 19, 2009

“Ledig”

GODAGENS. Hur mår frun?

PhotoFunia-f776eEhem. Gu va man inte orkar blogga.. eller kommer inte på nåt att skriva.. men ska försöka.. hihi..

Den här veckan (och nästa) så har min skola bestämt sig för att ha "praktikveckor". Mycket fyndigt. Synd bara att deras information och sätt att förmedla denne var oerhört sämst. Jag försökte hitta en praktikplats, men icke. Antingen svarade företagen inte eller så sa dem något som lättast kan tydas såhär: "NEE".

Så då sa skolan "då får ni vara i skolan och arbeta med skolsaker". Ok. Nån dag senare: "Nee ni får inte vara i skolan, ni ska göra en företagsintervju! En per dag!"

Då fick vi de här frågorna:

Företagets namn
Vad arbetar företaget med? Vad säljer dem?
Vem är ägaren?
Antal anställda?
Vad har de för arbetsuppgifter?
Vad heter personen du intervjuade?
Hur många år har han varit i branschen?
Vad har han för utbildning? Hur många år studerade han?
Vad har han för e-post?
Vad använder sig arbetsgivaren av för hårdvara?
Vilken mjukvara används?
Hur hanteras information?
Vad används den till?
Vilken typ av nätverk använder de? Trådbunden, trådlöst eller blandat?
Vilken hastighet körs?
Vilka är de vanligaste problemen i deras nätverk?

Det första jag tänkte när jag såg dom var “Va?”. De är så oerhört luddiga och generellt fucked up. Aasdasdasd. Men iaf.. vi (jag, Jimmie, Max och Phippe) gick till Moraberg i måndags och fixade iaf 6 av 10 företag (1 företag för 1 dags närvaro), sen drog jag hem och “intervjuade” mig själv. tihi.

Men iaf. Det här betyder alltså att jag är “ledig” de här dagarna. MEN.. Men.. Jag jobbar istället (!) :) Jobbade tisdag 11-18, igår 11-20 och så ska jag jobba imorgon 11-20, lördag 11-18, måndag 16-20, tisdag 8-17, onsdag 16-20, torsdag 11-20 och fredag 11-20. Så pengar blir det! Hääärligt.

Nästa vecka åker även far min till Spanien, eller han åker på söndag.. Så jag blir hemma ensam en vecka :) gud va mysigt.

Nu ska jag fortsätta att inte göra någonting ett tag. Ta en dusch kanske. Kolla på lite pokemon kanske. hmm.

 

np: Roadrunner United – Machine Head’s Davidian

Puss på er.

1 comment:

  1. TINGELING TINGELING COME ON BABY SHAKE THAT THING
    TINGELING TINGELING LET ME SEE THAT BOOTY SWING x'DDDD

    ReplyDelete